Thursday, August 01, 2013

Tips Kekal Langsing.

Setiap kali tibanya Aidilfitri, kita akan makan makanan yang berasaskan karbohidrat terlalu banyak. Ketupat, lontong, nasi impit, lemang dan macam macam lagi. Memang. semuanya tidak mampu ditolak dengan mudah!!

Percaya atau tidak, kita berpuasa selama sebualn ini sebenarnya membuatkan nafsu makan kita melonjak naik dua kali ganda semasa Aidilfitri. Mana tidak nya. sebulan kita menahan nafsu makan. Tetapi harus di ingat, Aidilfitri bukan nya waktu untuk kita membalas dendam untuk makan dengan banyak.

Untuk mengisi keperluan nafsu makan kita semasa Aidilfitri nanti, kita boleh meningkatkan pengambilan protein seperti daging, ayam atau ikan.

Atau untuk lebih mudah, kita boleh ambil ESP (Energizing Soy Protein) atau Mealshakes. Pengambilan protein ini sebenarnya boleh membuatkan kita cepat kenyang dan boleh melawan nafsu untuk makan dengan banyak.

Jadi saya ingin berkongsi tips dengan anda semua.

Tips 1

  • Sebelum keluar menghadiri mana mana majlis rumah terbuka, PASTIKAN kita mengambil ESP/Mealshakes dahulu. Bancuhan ini kita boleh campurkan dengan Nestum, Psyllium Husk atau Flaxseed untuk membuatkan perut kita berasa kenyang untuk jangka masa yang.(secara langsung pun kita akan kurang makan betul tak?)
Tips 2
  • Perlunya Lecithin di dalam beg. Kenapa perlu ada Lecithin? Lecithin ini elok dimakan selepas kita mengambil makanan berat. Ianya bertindak sebagai pelarut untuk kolestrol dan memecahkan lemak.
Tips 3
  • Amalkan pengambilan Alfalfa sebelum tidur. Alfalfa berfungi menyerap segala kolestrol didalam usus (penghadaman) kita.
Tips 4
  • Pengambilan Herb Lax seminggu sekali. (cthnya ambil Herb Lax pada hari jumaat malam). Ini membolehkan usus kita dibersihkan (detox usus). Herb Lax ini umpama julap lembut untuk usus kita. Segala bahan yang terkumpul dalam usus kita  perlu singkirkan agar usus kita bersih dan boleh menyerap nutrien supplemen dengan lebih baik. 
Jadi sudah tahu tips-tips nya bukan?

Ingin tahu lebih lanjut/konsultasi/pembelian produk?

hubungi saya:

Siti Sarah Mat Zin 
ID : 969508
SMS/WhatsApp/WeChat : +6019 236 0443
Email : sarahmatzin@gmail.com
FB : Sarah MatZin
Fanpage : Healthy & Fabulous


*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administrator. These products are not to intend to diagnose, treat, cure or prevent any disease.*



 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...